Forumantwoorden gemaakt

Page 1 of 2
  • Elmar

    Lid
    25 april 2021 bij 2:01 pm als antwoord op: Doorlinken vanuit een paragraaf naar een andere werkt niet goed

    Als je een individuele les probeert te openen (de url is dan inderdaad bijvoorbeeld jeulr.nl/lessen/naamles) , dan opent de pagina automatisch binnen de cursus waar deze aan gekoppeld is.

    In jouw geval is er in je platform ‘geneste’ permalinks ingeschakeld, wat betekent dat een les gekoppeld kan worden aan meerdere cursussen. In dat geval wordt via die url de les getoond binnen de cursus waar deze als eerst aan gekoppeld was.

    Als je gebruik maakt van geneste url’s (waardoor je een les dus kunt koppelen aan meerdere cursussen, zoals is ingesteld in jouw platform), dan raad ik aan altijd te linken naar de les binnen de cursus, zodat je zeker weet dat je naar de juiste pagina linkt. Dus https://jeurl.nl/cursussen/cursusnaam/lessen/lesnaam/

    In dit voorbeeld wordt het voor de pro les dus:

    https://taalkanjerleeromgeving.nl/cursussen/spellen-zonder-fouten-pro/Lessen/spellen/

    En voor de andere cursus (‘spellen zonder fouten thuis’):

    https://taalkanjerleeromgeving.nl/cursussen/spellen-zonder-fouten-thuis/Lessen/spellen/

    Als je vervolgvragen hebt hierover, kun je dan mailen naar de support? Dan kan ik er verder induiken.

  • Elmar

    Lid
    25 april 2021 bij 1:26 pm als antwoord op: Knop op scherm Wijzigen wachtwoord

    Dit is een vertaalfoutje geweest en heb ik nu aangepast. De functionaliteit om dit zelf aan te passen staat niet aan in je platform, omdat je dashboard overzicht anders wat complex wordt. Mocht je nog meer termen vinden die niet kloppen dan hoor ik het graag en kun je het screenshot het beste direct sturen naar [email protected]

  • Elmar

    Lid
    26 maart 2021 bij 4:52 pm als antwoord op: Klant komt na inloggen op wit scherm

    Waarschijnlijk heb je ergens een link met deze persoon gedeeld naar https://mijnwebsite.nl/wp-admin/ Als je daarop klikt als niet ingelogde gebruiker dan krijg je het inlogscherm te zien, omdat je ingelogd moet zijn om die content te kunnen bekijken. Maar het systeem onthoudt wat de originele url was waar diegene eigenlijk naartoe wilde. Dus na het inloggen wordt diegene dan direct weer teruggestuurd naar die pagina waar ze dus voor ingelogd moesten zijn. In dit geval is dit echter een admin pagina, dus dan krijg je inderdaad niets te zien als je geen beheerders rechten hebt.

    Controleer dus of je ergens in je communicatie (recente email bijvoorbeeld) ergens een link hebt naar wp-admin.

    Als je vervolgvragen hierover hebt, kun je dan mailen naar [email protected] met meer details? (naam gebruiker en op welke manier ze aangemeld zijn, etc) Dan kan ik hier nader naar kijken.

  • Elmar

    Lid
    20 maart 2021 bij 9:18 am als antwoord op: Hoe contact ik gemakkelijk een lid van een groep?

    Deze functionaliteit heb ik momenteel uit staan op platformessentials.nl . Ik zal het binnenkort beschikbaar maken en ook wat andere community elementen (zoals een tijdlijn, etc) aanzetten. Dan kan iedereen direct zien hoe dat kan functioneren op je eigen platform.

    Voor nu kun je het beste even bij het profiel van de gebruiker kijken. De meesten hebben een link naar hun LinkedIn profiel ingesteld.

  • Elmar

    Lid
    23 februari 2021 bij 2:20 pm als antwoord op: Footer en aanmeldscherm aanpassen

    Ha Miranda,

    Ik heb je vraag even naar een eigen support-ticket verplaatst.

    Antwoord 1: Dit kun je doen via menu Thema Bewerken en dan de tab Voettekts. Ik heb het vast voor je aangepast.

    Antwoord 2: Het inlogscherm kun je wijzigen via menu Thema Bewerken en dan de tab inloggen/registreren. Ik heb daar vast één van jullie afbeeldingen geplaatst.

    De pagina die gebruikers te zien krijgen na inloggen staat standaard al ingesteld om te gebruikers te forwarden naar /dashboard . Daarnaast kun je per membership level eventueel nog een andere pagina instellen die ze te zien krijgen na inloggen (dit doe je door het membership level te wijzigen)

    Als de redirect anders loopt op je platform, kun je dan een mailtje sturen naar de support en aangeven bij welke gebruiker dit bijvoorbeeld gebeurt? Dan kan ik eea nakijken.

  • Elmar

    Lid
    11 februari 2021 bij 9:01 am als antwoord op: Look and feel forum

    Vooralsnog niet helaas. Er wordt geloof ik gewerkt aan een functionaliteit om de layout van Forum-discussies meer naar je eigen wensen te kunnen aanpassen. Ik zal in dit forum een update geven als iets dergelijks beschikbaar komt.

  • Elmar

    Lid
    11 februari 2021 bij 8:55 am als antwoord op: Hoe krijg ik zo’n mooie Notities-knop bij mijn lessen?

    De notificatie-functionaliteit is een uitbreiding die afgelopen maanden is toegevoegd, dus die stond in jullie platform nog niet aan. Ik heb deze nu geactiveerd in jullie platform @margit en @karinhornstra

    Je kunt de instellingen voor notities vinden via Instellingen > Learndash Notes. We zijn bezig aan een supportdoc hierover, maar je kunt het direct aanzetten in je leeromgeving door de vink aan te zetten bij lessen onder het kopje ‘notes can be taken on’. Eventueel kun je het eerst alleen voor jezelf testen door onder ‘Only allow notes for users with specified WordPress Roles’ een vink te zetten bij ‘keymaster’. Als beheerder kun je dan de notitie functionaliteit zien. Vergeet dit niet weer uit te shakelen als je het live wil zetten voor je gebruikers.

  • Elmar

    Lid
    5 februari 2021 bij 8:32 am als antwoord op: Platform praat

    De PlatformPraat voegen we altijd toe in een blog op platformessentials.nl/blog , maar de laatste PlatformPraat (waarin we oa kort ingaan op jouw setup) moet ik nog editen en uploaden op youtube. Je kunt je abonneren op het PFE youtube kanaal om direct een notificatie te krijgen bij nieuwe video’s, waaronder de Platform Praat! 🙂

  • Elmar

    Lid
    4 februari 2021 bij 8:56 pm als antwoord op: Instellingen uitnodigen

    Ha Karin, als je de community-component ‘E-mail uitnodiging’ aanzet, dan kunnen gebruikers via hun profiel-menu > email uitnodigingen > stuur uitnodigingen externe mensen uitnodigen door hun emailadres in te voeren en de uitnodiging te versturen. De uitgenodigde relatie krijgt dan een mail met een link om zich aan te melden op je platform. Je kunt deze functionaliteit verder instellen via Admin menu Community > Instellingen > Uitnodigen. Documentatie hierover volgt zeer binnenkort.

    Dit is dus iets anders dan de functionaliteit die aanwezig is binnen een groep. Daarin staat (als je dat instelt) een tab ‘stuur uitnodigingen’. Standaard is dit alleen beschikbaar voor de beheerder of organisator van de groep, maar je kunt dit per groep wijzigen zodat ieder lid van de groep andere gebruikers van je platform die nog niet in de groep zitten uit te nodigen voor die groep. Deze functionaliteit van uitnodigen voor een groep is dus alleen bedoeld voor gebruikers die al een account hebben op je platform. Zie deze documentatie daarover: https://platformessentials.nl/docs/gebruikers-uitnodigen-voor-een-groep/

    Wat je zou kunnen doen is een apart profieltype aanmaken en instellen dat alleen gebruikers met dat profieltype externe mensen kunnen uitnodigen om een account aan te maken op je platform. Je kunt het profieltype verbinden aan een membership level. Zo kun je dus instellen dat alleen een gebruiker met een bepaald membership level andere mensen kan uitnodigen voor je platform.

    Maar het is dus niet mogelijk dat gebruikers externe mensen (die nog geen account hebben op je platform) direct uitnodigen tot een groep.

  • Elmar

    Lid
    6 januari 2021 bij 4:13 pm als antwoord op: Instellingen forums

    We hebben zojuist een nieuw doc aangemaakt hiervoor:

    https://platformessentials.nl/docs/forum-instellingen/

    Hoe je de forums gebruikt is afhankelijk van eigen keuzes en voorkeuren. In eerste instantie zou ik bij beginnende platformen aanbevelen om alleen groepen te gebruiken waarbij elke groep gekoppeld is aan één forum. Je hebt dan je community duidelijk gesegmenteerd en het is voor iedereen dan ook duidelijk dat het forum binnen die groep betrekking heeft op die groep. Dit is bijvoorbeeld handig voor challenges.

    Als je een hele actieve community hebt die over veel verschillende topics wil discussiëren, dan kun je meer forums toevoegen die ook los staan van groepen. In het geval van PFE bijvoorbeeld heb ik er (vooralsnog) voor gekozen één support forum te hebben die niet gekoppeld is aan een groep. En daarnaast verschillende focus groepen die elk een eigen forum hebben (bijvoorbeeld de Platform Challenge groep en de KennisVerkopers groep – die start binnenkort)

  • Elmar

    Lid
    10 december 2020 bij 11:37 am als antwoord op: Modules en sublessen wijzigen

    Lessen (bij jou ‘modules’) en sublessen zijn in principe twee verschillende pagina-types (ook wel ‘post-types’ genoemd). En het is dus ‘out-of-the-box’ niet mogelijk om een subles om te zetten in een les, of andersom.

    Ik heb nu een ‘post type switcher’ toegevoegd in je platform en daarmee is het nu mogelijk om dit toch te doen.

    Ga naar de betreffende les/module, hover eroverheen en klik op ‘snel bewerken’. Wijzig het post-type naar subles en klik op opslaan.
    Na het wijzigen moet je de mudules en sublessen wel opnieuw koppelen aan de cursus waar ze bij horen. Wijzig daarvoor de betreffende module/subles en stel dit in onder de tab ‘instellingen’ van de betreffende module/subles.

  • Elmar

    Lid
    27 november 2020 bij 10:52 am als antwoord op: cursus: Aanmelden op de cursuspagina en betalen via Autorespond

    Als je een betaalde cursus hebt, dan kan de potentiële klant altijd de overzichtspagina van de cursus zien (dus in dit geval klikken op ‘mini kennismkaingstraject’ en dan lezen waar de cursus over gaat). Als ze vervolgens de cursus willen volgen dan klikken ze op de knop ‘Volg deze cursus’. Als ze nog geen klant zijn dan wordt direct de pagina geopend met de shoppingcart van Autorespond. Zie https://pfedemo.wpmudev.host/cursussen/geavanceerde-platform-mogelijkheden/ voor een voorbeeld hiervan.

    Je kunt kiezen om de e-act shoppingcart (gehost door Autorespond buiten je eigen website) of de embedded shoppingcart (geïntegreerd op een pagina in je eigen website) te gebruiken. Het is het mooist om de embedded shoppingcart te gebruiken op een eigen landingspagina in je website. Op die landingspagina kun je dan bovendien eigen content toevoegen. Zie bijvoorbeeld https://pfedemo.wpmudev.host/democart/ (dit is een pagina gemaakt met de Elementor page builder en ingesteld zodat er geen menu bovenaan de pagina staat, zodat de klant kan focussen op de aankoop).

    In onderstaande support doc staat de volledige uitleg hierover:

    https://platformessentials.nl/docs/autorespond-shoppingcart-koppelen-aan-cursus-of-membership-level/

  • Elmar

    Lid
    27 november 2020 bij 7:27 am als antwoord op: emailadres als link aan een woord in een paragraaf zetten

    Dit kan door in de url ‘mailto:[email protected]’ te zetten. Zie onderstaande screenshot

  • Elmar

    Lid
    24 november 2020 bij 9:37 am als antwoord op: (Sub)les kopiëren

    Hiervoor moet apart een functionaliteit aangezet worden. Ik heb dat nu gedaan in je website. Je kunt nu via menu Leeromgeving | Lessen met de muis over de les hoveren en dan op ‘Dupliceer’ klikken om de les te kopiëren. De gekopieerde les is dan zichtbaar en in concept. Je kunt deze vervolgens bewerken.

    Vanwege cache en beveiliging moet je de nieuwe les mogelijk eerste even bewerken en opslaan, zodat alles getoond wordt zoals bedoelt. Mocht je tegen issues aanlopen bij het kopiëren van een les, neem dan contact op met [email protected], dan kunnen we direct meekijken.

  • Elmar

    Lid
    8 maart 2021 bij 12:52 pm als antwoord op: Hoe krijg ik zo’n mooie Notities-knop bij mijn lessen?

    Klopt inderdaad, het staat nu aan! Je kunt nu via menu Instellingen > Learndash Notes nu de notities aanzetten in de cursussen zoals uitgelegd in de support doc. Mocht er toch nog iets niet goed gaan laat het me dan weten via [email protected]

Page 1 of 2