Community-instellingen: notificaties en e-mailvoorkeuren

In dit artikel leggen we je uit hoe je de notificaties van je community kunt aanpassen en hoe leden hun e-mailvoorkeuren kunnen instellen en wijzigen.

Je kunt notificaties aan- of uitzetten en een gebruiker kan naar wens instellen welke notificaties hij/zij ontvangt. Hetzelfde geldt voor emailvoorkeuren, deze kunnen worden aangepast op het gebruikersdashboard van een community-member.

Als admin notificaties instellen #

Notificaties zijn de meldingen die een gebruiker krijgt wanneer er een activiteit plaatsvindt op het platform. Je kunt als admin instellen van welke activiteiten gebruikers notificaties ontvangen.

Deze instellingen kan je vinden in het dashboard: Community > Instellingen, tab ‘Activiteit’. Scrol naar beneden totdat je bij ‘Berichten in activiteitenfeeds’ komt.

Wanneer notificaties zijn ingeschakeld op het platform, zullen deze zichtbaar zijn via het notificatie-icoontje aan de bovenkant van het platform:

Als admin e-mailvoorkeuren in- of uitschakelen #

Het is mogelijk in te stellen dat gebruikers hun eigen e-mailvoorkeuren kunnen aanpassen of niet. Deze functie kan je als admin beheren.

Deze instelling kan je vinden in je Dashboard: Community > Componenten. (De)activeer ‘Account instellingen’ om wel/niet toe te staan dat leden hun voorkeuren kunnen aanpassen.

Als gebruiker e-mailvoorkeuren instellen #

Een gebruiker kan op zijn beurt kiezen hoe hij van de activiteiten op de hoogte wordt gehouden: door alleen een melding op het platform of ook via een e-mail.

Deze instellingen kan een lid vinden op zijn profiel: Account > Email voorkeuren.

In dit menu kan de gebruiker dan instellen wanneer hij een e-mail ontvangt van een gebeurtenis. Wanneer deze voor ‘nee’ kiest zal er geen e-mail verstuurd worden naar de gebruiker, maar zal de melding wel als notificatie getoond worden als hij ingelogd is in het platform.