Activiteitsfeed: activiteitentabbladen toevoegen

Sommige platforms zijn zo ingesteld dat gebruikers de activiteiten op hun activiteitsfeed kunnen sorteren per “soort” activiteit. Je kunt je eigen platform ook zo instellen.

Hoe het werkt #

Standaard staat ieder platform zo ingesteld dat de activiteitsfeed één groot overzicht biedt van alle activiteiten die binnen het platform plaatsvinden (of in ieder geval binnen het netwerk van de gebruiker).

Sommige platforms scheiden echter de verschillende gebeurtenissen, zodat deze makkelijker te volgen zijn en de gebruikerservaring overzichtelijker maken.

In het voorbeeld hierboven zie je dat de tijdlijn verschillende ‘tabs’ heeft:

  1. Persoonlijk: een overzicht van wat er in je netwerk gebeurd is
  2. Vind je leuk: een overzicht van gebeurtenissen die je leuk vindt
  3. Connecties: een overzicht van de gebeurtenissen van je connecties
  4. Groepen: een overzicht van gebeurtenissen binnen je groepen
  5. Vermeldingen: een overzicht van gebeurtenissen waarin je vermeld bent
  6. Volgend: een overzicht van de contacten die je volgt

Activiteitentabbladen instellen #

De instellingen om de tabs aan of uit te zetten vind je in je dashboard:

Community > Instellingen, tab ‘Activiteit‘. In het eerste vak zie je de optie ‘Activiteitentabbladen‘. Vink het vakje aan als je deze optie wilt activeren.

Als gebruiker zie je nu ook deze tabs in je profiel-menu: