Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Commenters automatisch toevoegen aan je CRM-systeem
3 min leestijd
Een waardevolle en vaak vergeten manier om leads te verzamelen is door in contact te blijven met de mensen die reageren op je blogposts. Dit zijn je ‘commenters’. In dit artikel leggen we uit waarom deze groep contacten zo waardevol is en hoe je ze met een simpele instelling automatisch kunt toevoegen aan je CRM-systeem.
Waarom zijn commenters zo waardevol? #
Commenters zijn de mensen die de tijd nemen om een reactie achter te laten onder jouw blogartikelen. Om dit te kunnen doen, vullen ze verplicht hun naam en e-mailadres in. Deze gegevens zijn goud waard. Het zijn immers mensen die actief interesse tonen in het onderwerp, de moeite nemen om bij te dragen aan de dialoog en dus al een hoge mate van betrokkenheid hebben. Het is een gemiste kans om met deze warme contacten niet in contact te blijven. Gelukkig kun je dit proces eenvoudig automatiseren.
Stappenplan: Commenters automatisch toevoegen #
Volg de onderstaande stappen om ervoor te zorgen dat commenters automatisch aan jouw contactenlijst worden toegevoegd.
Stap 1: Een nieuwe tag aanmaken #
Om deze nieuwe contacten direct goed te organiseren, beginnen we met het aanmaken van een specifieke tag.
Commenter
ofBlogreacties
.Stap 2: De CRM-instellingen configureren #
Nu de tag is aangemaakt, gaan we de automatische toevoeging inschakelen.
Commenter
).Het resultaat #
Wanneer je nu een blogpost op je website bekijkt en naar het reactieformulier scrollt, zie je een nieuwe checkbox met de door jou ingestelde tekst. Vanaf nu worden de naam en het e-mailadres van iedereen die een reactie achterlaat (en het vinkje laat staan) automatisch toegevoegd aan de juiste lijst en voorzien van de juiste tag in je CRM. Een eenvoudige en waardevolle manier om extra leads te verzamelen
Ben je geholpen?
Deel dit artikel