Evenementen linken aan je Community

Je kunt nog meer dynamiek aan je evenement toevoegen door er een community omheen te bouwen.

Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat er een overzicht van de deelnemers zichtbaar is op de evenementen pagina en/of dat het evenement zichtbaar is op het profiel van de deelnemer.

Evenementen linken aan je community #

De instellingen om je evenementen aan je community te linken vind je bij: Evenementen > Instellingen, menu Modules, submenu BuddyPress-integratie.

Kruis het vakje aan naast ‘Schakel BuddyPress-integratie in’.

Deelnemers weergeven op de evenementen pagina #

Bij de BuddyPress-Integratie instellingen zie je een vakje ‘Toon “Deelnemersmodule” op de pagina met evenementdetails‘. Door dit vakje aan te kruisen stel je in dat (een aantal) deelnemers zichtbaar is op de evenementenpagina.

Je kunt hier ook instellen hoeveel deelnemers zichtbaar zijn. (Je kunt hier niet het limiet van het aantal bezoekers instellen.)

Aan de ‘voorkant’ van je platform is zichtbaar:

  • Naam van de gebruiker
  • Aantal tickets dat de gebruiker besteld heeft
  • Profielfoto van de gebruiker

Hieronder volgen een aantal screenshots hoe dit eruit ziet.

  • Wanneer nog niemand zich heeft aangemeld:
  • Wanneer één iemand zich heeft aangemeld:
  • Wanneer meerdere mensen zich hebben aangemeld:

Evenementen toevoegen aan de activiteiten van een gebruiker #

Je kunt instellen dat het zichtbaar is op de tijdlijn van een gebruiker wanneer deze zich aanmeldt voor een evenement.

Deze instellingen vind je bij de BuddyPress-Integratie instellingen naast het vakje ‘Voeg boekingsactiviteit toe aan gebruikersprofiel‘.

Door dit vakje aan te kruisen stel je in dat de aanmelding zichtbaar is op het profiel (op de tijdlijn).