Toggle Side Panel
Platform Essentials NL
  • Prijzen
  • Support
    • Documentatie
    • Cursussen
  • Blog
  • Contact
  • Log In
More options

    Winkelmand

    Geen producten in de winkelwagen.

    Log in
    • Prijzen
    • Support
      • Documentatie
      • Cursussen
    • Blog
    • Contact
    • Log In
    Close search

    Starten met je platform

    10
    • Cursussen aanmaken en beheren
    • Membership aanmaken en beheren
    • Eigen font toevoegen
    • Stijl, logo en lay-out aanpassen
    • Je communityfuncties instellen en beheren
    • Elementor pagina’s maken en beheren
    • Pagina templates, blokken en globale widgets gebruiken
    • Hoofdmenu en gebruikersmenu aanpassen
    • Afmetingen van afbeeldingen
    • Blogberichten weergeven op je platform

    Leeromgeving

    15
    • Cursussen aanmaken en beheren
    • Lay-out Leeromgeving
    • Labels Leeromgeving
    • Toetsinstellingen
    • SCENARIO: Dripcursus aanmaken met automatische e-mails
    • Certificaten maken, opmaken en versturen
    • Notitie-functionaliteit
    • Beoordelingen en feedback voor cursussen
    • Admin-instellingen en functionaliteiten binnen de leeromgeving
    • Toets reports
    • Cursussen samenstellen met intuïtieve cursusbouwer
    • Toetsen, opdrachten en feedback verzamelen van cursisten
    • Automatisch toegangsbeheer bij verkoop van een cursus
    • Voorwaardelijke toegang instellen voor cursussen
    • Beheer je cursuspagina voor niet-ingeschreven bezoekers

    Externe koppelingen

    9
    • Groep koppelen met Zoom
    • Autorespond koppelen aan cursus of membership level
    • Zoom Integratie met Platform Essentials Afspraken Planner
    • Je platform toevoegen aan Google Search Console voor het verbeteren van SEO
    • Google Tag Manager Installeren op je Platform
    • Google Analytics installeren
    • Google Calendar koppelen met de Afspraken Planner van Platform Essentials
    • Automatisering van acties in Autorespond op basis van gebruikersacties op je platform
    • Zoekwoorden verzamelen in Google Analytics via koppeling met Search Console

    Community

    24
    • Je communityfuncties instellen en beheren
    • Aanpassen van het gebruikers dashboard
    • Gebruikers uitnodigen voor een groep
    • Gebruikersprofiel instellen en bewerken
    • Community basisinstellingen
    • Registratie-instellingen
    • E-mail instellingen
    • Profielnamen
    • Gebruikersinstellingen: notificaties en e-mailvoorkeuren
    • Privéberichten binnen je community
    • Website mededelingen
    • Verbindingen: instellingen
    • Profielfoto instellingen
    • Media uploaden
    • Forum-instellingen
    • Groepen: instellingen en functionaliteiten
    • Account-instellingen
    • Activiteitenfeed
    • Netwerk zoeken
    • E-mail uitnodigingen
    • Moderatie instellen
    • Profieltypes instellen en gebruiken
    • Essentiële componenten voor jouw communityplatform
    • Navigatie van je platform voor leden met het Buddy Panel

    Problemen oplossen

    3
    • Wijziging wordt niet opgeslagen
    • Hoe leeg je de cache van je Platform Essentials kennisplatform?
    • Meekijken om efficiënter support te bieden aan leden van je platform

    Geavanceerd

    15
    • Globale kleuren, fonts en opmaak instellen voor Elementor pagina’s
    • Elementor snelkoppelingen en keyboard shortcuts
    • Groepstypes en Groepshiërarchie
    • GIF’s toevoegen aan je platform
    • (GDPR) Gegevens exporteren
    • Activiteitentabbladen toevoegen
    • Relevante activiteiten instellen
    • Templates importeren en gebruiken
    • SCENARIO: Je platform instellen en gebruiken als social network (zoals Facebook!)
    • SCENARIO: Pop-ups instellen en slim weergeven
    • Geavanceerde profielinformatie
    • Leeromgeving: geavanceerde toets-instellingen
    • Header bewerken met Elementor
    • Toegang instellen
    • Platform-meldingen beheren

    Evenementen

    11
    • Boekingen beheren
    • Categorieën, tags en labels voor Evenementen
    • Notificaties (meldingen) van evenementen
    • Evenementenpagina instellen en evenementen aanmaken
    • SCENARIO: Evenementen linken aan je Community
    • SCENARIO: Instellen dat deelnemers zich kunnen inschrijven voor evenementen
    • SCENARIO: Instellen dat externe trainers en/of gebruikers evenementen toevoegen
    • SCENARIO: Dagindelingen gebruiken en meerdaagse evenementen organiseren
    • Ticket-instellingen
    • Wachtlijst instellen
    • SCENARIO: Tickets verkopen met WooCommerce

    Shoppingcart

    11
    • Producten: toevoegen en instellen
    • Shoppingcart basisinstellingen
    • PDF facturen aanmaken
    • SCENARIO: Een downloadbaar product toevoegen
    • SCENARIO: Membershipproduct: Een lidmaatschap als product toevoegen
    • Verkoopfunnels: Basisinstellingen
    • Verkoopfunnels: One click upsells
    • Orderbumps
    • SCENARIO: Een productfunnel voor een membership aanmaken en gebruiken
    • Bestellingen verwerken
    • SCENARIO: Tickets verkopen met WooCommerce

    Kennisbank

    3
    • Kennisbankpagina aanmaken en instellen
    • Single page documentpagina
    • Zoeken, feedback, reacties en ‘Meteen antwoord’

    Externe Trainer

    6
    • Externe Trainer: basis-instellingen
    • Externe Trainer: het trainer dashboard
    • Externe Trainer: feedback, e-mails en berichten
    • Externe Trainer: profielinstellingen
    • SCENARIO: Instellen dat externe trainers en/of gebruikers evenementen toevoegen
    • SCENARIO: Notities van gebruikers exclusief toegankelijk maken voor trainer

    Formulieren

    1
    • Notificaties voor inzendingen van je formulieren

    CRM

    10
    • Wat is het Customer Relation Management (CRM)-systeem van Platform Essentials?
    • Contactlijsten aanmaken
    • Tags instellen in je CRM-systeem
    • Contacten beheren in het CRM-systeem
    • E-mail sjabloon voor het design van je e-mails
    • Commenters automatisch toevoegen aan je CRM-systeem
    • Automatiseringen
    • E-mailreeksen
    • Formulier met je CRM verbinden en gebruiken als trigger
    • Het Projectmanagement systeem gebruiken voor coaches

    SEO & Marketing

    8
    • SEO: instellen van Google Analytics en SEO optimalisatie
    • HTML-Sitemap toevoegen aan je platform
    • XML-Sitemap genereren met Platform Essentials
    • SEO Configuratie Wizard
    • XML-Sitemap koppelen aan Google Search Console
    • SEO-titels en Meta descriptions maken met AI
    • Two Step Optin (TSO) met Pop-Up voor lead generation
    • Marketing Automation en je klantreis
    Table of contents
    • Layout instellingen
      • Kleuren instellen
        • 1. Accent kleur
        • 2. Vooruitgang kleur
        • 3. Meldingen, waarschuwingen, enz.
      • Focus mode
      • Logo instellen
    • Weergave instellingen
      • Weergave filters en zoekinstellingen
    • Cursusinhoud
      • Auteur
      • Auteur Bio
      • Cursusdatum
      • Cursisten
    • Cursusauteur berichten
    • Home
    • Documentatie
    • Leeromgeving
    • Lay-out Leeromgeving

    Lay-out Leeromgeving

    2 min leestijd

    Geüpdate op 4 januari 2022

    De lay-out van je leeromgeving is naar wens aan te passen. In dit artikel leggen we uit welke instellingen er zijn voor de LearnDash leeromgeving en hoe je deze aanpast.

    In de screenshots van dit doc staat de Notitie functionaliteit aan. Dit staat standaard uit in je platform. Klik op de link hieronder om meer te leren over de notitie functionaliteit:

    NOTITIE FUNCTIONALITEIT

    Layout instellingen #

    De algemene opmaak van de leeromgeving pas je aan via menu Leeromgeving > Instellingen.

    Hier kan je een logo instellen en de kleuren van je leeromgeving aanpassen.

    Deze lay-outinstellingen zijn alleen zichtbaar in de leeromgeving. Wanneer je deze instellingen onaangepast laat, zal je leeromgeving de algemene instellingen van je platform over nemen. In het volgende artikel leggen we uit hoe je die instelt:

    STIJL, LOGO EN LAY-OUT AANPASSEN

    Kleuren instellen #

    De kleuren van je leeromgeving pas je aan zonder meteen alle andere websitekleuren te veranderen.

    Je kunt eventueel de kleuren resetten door de kleurcode te verwijderen.

    Hieronder leggen we uit welke kleuren dit zijn:

    1. Accent kleur #

    Accentkleuren worden gebruikt om bepaalde dingen uit te lichten, zoals knoppen, hovers en belangrijke informatie.

    2. Vooruitgang kleur #

    De vooruitgangskleur wordt gebruikt om de voortgang van een cursist aan te geven, zoals bijvoorbeeld de vinkjes die verschijnen wanneer een deelnemer een les afrondt.

    3. Meldingen, waarschuwingen, enz. #

    Deze kleur is voor meldingen en waarschuwingen m.b.t. de leeromgeving. Zie het screenshot hieronder voor een voorbeeld:

    • Pro-tip: geel is moeilijk te lezen…!

    Focus mode #

    Focus mode is een instelling waarmee de leeromgeving “schoner” is en minder afleidend is voor cursisten.

    Wanneer de focus mode staat ingeschakeld gebeuren de volgende dingen:

    • Titelmenu en footers zijn niet zichtbaar op lespagina’s
    • Panels en sidebars zijn niet zichtbaar op de lespagina’s
    • Cursusnavigatie is duidelijk zichtbaar
    • ‘Volgende/vorige’ knop rechts bovenaan de pagina
    • ‘Markeer als voltooid’ knop is altijd zichtbaar op de pagina
    • Berichten en meldingen pop-ups rechts bovenaan zijn niet zichtbaar

    De focusmodus ziet er als volgt uit:

    Voor algemene menu-instellingen raden we het volgende artikel aan dat we hebben geschreven:

    HOOFDMENU EN GEBRUIKERSMENU AANPASSEN

    Logo instellen #

    Wanneer je in de leeromgeving een logo wilt weergeven, kan je dat instellen. Het ziet er dan als volgt uit:

    • Dit logo is zichtbaar in de focusmodus.

    Weergave instellingen #

    Weergave filters en zoekinstellingen #

    Zoekinstellingen en instellingen om inhoud te filteren vind je via menu ‘Thema Bewerken‘ en dan bij tab ‘Leeromgeving‘.

    Hier stel je zoekfuncties in, hoe gebruikers cursussen filteren en welke gegevens getoond worden in de cursus zelf, zoals de cursus auteur, de cursusdatum en de cursisten die de cursus volgen:

    • De categorieënfilter selecteert cursussen per categorie of tags (maak je keuze bij ‘Taxonomie‘).
    • De instructeursfilter filter lessen per instructeur (indien de externe trainer-functie is ingeschakeld op je platform)
    • De standaardfilter gebruikt de volgende categorieën:
      • Nieuw gemaakt| Alfabetisch | Mijn vooruitgang

    In het screenshot hieronder zie je een voorbeeld van de standaardfilter en daarnaast de filter om te sorteren per (externe) trainer.

    Per trainer gesorteerd:

    Cursusinhoud #

    Je kunt de (zichtbaarheid van de) inhoud van de cursussen aanpassen. Bij Thema Bewerken > Leeromgeving, heading Cursusinhoud kan je de volgende instellingen wijzigen:

    Wil je de labels voor je leeromgeving aanpassen, dan raden we het volgende artikel aan:

    LABELS LEEROMGEVING

    Auteur #

    • Zet deze functie aan als je wilt dat de auteur van de cursus zichtbaar is op het cursusoverzicht.

    Auteur Bio #

    • Zet deze functie aan als je wilt dat er meer informatie zichtbaar is over de auteur.

    Deze informatie voeg je toe vanuit de backend van je platform: Gebruikers > Profiel, heading ‘Biografie‘.

    Cursusdatum #

    • Als je wilt dat de datum waarop de cursus gepubliceerd is zichtbaar is voor deelnemers, zet deze instelling dan aan.

    Cursisten #

    • Zet deze instelling aan om openbaar te maken welke andere platformgebruikers deze cursus volgen.

    Cursusauteur berichten #

    De knop om de auteur van een cursus een bericht te sturen verschijnt automatisch wanneer het Community-component ‘Berichten‘ staat ingeschakeld. (bij Community > Componenten).

    En zo schakel je dit uit:

    De auteursinstellingen zijn zeker belangrijk wanneer je werkt met externe trainers. In het volgende artikel kan je meer informatie vinden over de externe trainer + instellingen:

    EXTERNE TRAINER: BASIS-INSTELLINGEN

    Bij Platform Essentials gebruiken we LearnDash, uitgebreid met geavanceerde functionaliteiten. Maar LearnDash alleen is niet genoeg om een succesvol platform te realiseren. Denk maar eens aan een community, SEO optimalisatie en premium paginabouwers. Platform Essentials biedt een alles-in-één platform met geoptimaliseerde servers waar je platform veilig op gehost wordt. Zo krijg je het beste van WordPress, zonder zorgen over licenties, hosting of technisch onderhoud. Jij focust op content, cursussen en de community. Wij op de techniek.

    Bekijk hier ons aanbod.

    Table of contents
    • Layout instellingen
      • Kleuren instellen
        • 1. Accent kleur
        • 2. Vooruitgang kleur
        • 3. Meldingen, waarschuwingen, enz.
      • Focus mode
      • Logo instellen
    • Weergave instellingen
      • Weergave filters en zoekinstellingen
    • Cursusinhoud
      • Auteur
      • Auteur Bio
      • Cursusdatum
      • Cursisten
    • Cursusauteur berichten
    Ben je geholpen?
    Deel dit artikel
    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    Cursussen aanmaken en beherenLabels Leeromgeving

    Maak kennis met Platform Essentials!

    Jouw complete e-learning oplossing voor Website, Cursussen, Community en Sales

    Boek een Demo

    Platform Essentials
    Complete e-learning oplossing voor website, cursussen, community en sales

    Start gratis met Platform Essentials

    Gratis kennismakingsgesprek

    Contact

    Voor Klanten

    Documentatie

    Opstart cursus

    Support portal

    Affiliate worden

    Schrijf een Testimonial

    Juridisch

    Algemene voorwaarden

    Cookiebeleid

    Privacyverklaring

    Impressum

    Disclaimer

    © Platform Essentials

    Lay-out Leeromgeving
    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    • Beheer opties
    • Beheer diensten
    • Beheer {vendor_count} leveranciers
    • Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    • {title}
    • {title}
    • {title}